Ga naar de hoofdinhoud

Drukke en geslaagde banenmarkt in het Willem II Stadion

Op dinsdag 23 juni stond het Willem II Stadion volop in het teken van werk, ontwikkeling en nieuwe kansen. Tijdens de banenmarkt mochten we 50 werkgevers uit verschillende sectoren en maar liefst 280 werkzoekenden verwelkomen.

De middag werd geopend door Saskia de Kort, manager van Werkcentrum Midden-Brabant en Nazan Demirkiran, regionaal manager van UWV. Daarna gingen bezoekers en werkgevers met elkaar in gesprek over vacatures, mogelijkheden en vervolgstappen richting werk. Nieuw deze editie waren twee workshops: ‘Zo lees je vacatures en pak je die baan’ en ‘De voordelen van werken via een uitzendbureau’. Aan deze 2 workshops hebben er 55 deelnemers deelgenomen en de reacties werden enthousiast ontvangen.

Dat een banenmarkt meer oplevert dan alleen een vacature, blijkt uit de reactie van een van de bezoekers:

“De banenmarkt was een gouden zet. Ik heb goed kunnen netwerken. Hoewel er niet direct een passende vacature was, heb ik waardevolle contacten gelegd voor andere functies. Standhouders hebben mij zelfs voorgesteld bij bedrijven, waardoor ze al weten wie ik ben als ik contact opneem. Ook heb ik een workshop bijgewoond. Die heeft me geholpen om mijn mogelijkheden verder te verkennen. Ik laat alles nog even bezinken, maar ik denk dat ik mijn keuze straks wel gemaakt heb.”

We kijken terug op een gezellige en succesvolle middag vol nieuwe ontmoetingen, waardevolle gesprekken en kansen voor de toekomst.

Wil je als werkgever deelnemen aan een volgende banenmarkt? Meld je dan aan voor de banenmarkt in Dongen op 5 november:
https://werkcentrummiddenbrabant.nl/agenda/banenmarkt-dongen/